Με παρέμβαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής δημιουργείται η προοπτική να αποσυμφορηθεί το λιμάνι του Πειραιά από το κυκλοφοριακό που προκαλείται από τους χιλιάδες τουρίστες κρουαζιέρας και τα εκατοντάδες λεωφορεία που τους μεταφέρουν εκτός Πειραιά.
Πιο συγκεκριμένα, η ΕΕ ζητάει μεταξύ άλλων από την ΟΛΠ ΑΕ να μεταφέρονται με πλοιάρια οι επιβάτες των κρουαζιερόπλοιων σε προβλήτα που θα βρίσκεται στο Φάληρο, στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας και από εκεί με τουριστικά λεωφορεία να μεταβαίνουν σε διάφορα τουριστικά αξιοθέατα με κορυφαίο τον βράχο της Ακρόπολης.
Ήδη η ΟΛΠ ΑΕ προγραμματίζει επένδυση στην κρουαζιέρα ύψους 80 εκατομμυρίων ευρώ. Πρόκειται για την κατασκευή ενός υπερσύγχρονου επιβατικού σταθμού στη νέα προβλήτα η οποία θα λειτουργήσει το 2026.
Το 2023 το λιμάνι του Πειραιά αναδείχθηκε πρωτοπόρο σε σχέση με τον αριθμό των επιβατών κρουαζιέρας με 1.500.000 επιβάτες που είναι νέο ρεκόρ έναντι 880.000 το 2022, όσο και στους επιβάτες αποεπιβίβασης (homeport) που ανήλθαν σε περίπου 800.000 έναντι 380.000 το 2022. Οι συνολικές αφίξεις των κρουαζιερόπλοιων ήταν 760, εκ των οποίων τα 525 ήταν homeport. Ακολουθούν η Σαντορίνη με 1.298.968, η Μύκονος με 1.192.822 και στη συνέχεια η Κέρκυρα, η Ρόδος, το Κατάκολο και το Ηράκλειο.