Οι εκπρόσωποι των ναυτιλιακών εταιρειών στην συνάντηση που είχαν τους αρμόδιους στα υπουργεία της Ναυτιλίας και του Τουρισμού, προειδοποίησαν:
«Η κρίση στη Μέση Ανατολή και τα προβλήματα που δημιουργούνται στην κίνηση των πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα και τις περιοχές της εμπόλεμης ζώνης, κατάσταση που τα αναγκάζει να κατευθύνονται προς άλλους προορισμούς, όπως το Ντουμπάι, τη Δυτική Αφρική, την Μεσόγειο, τη Βόρεια Θάλασσα και τη Βαλτική».
Επίσης, ανέλυσαν διεξοδικά τα προβλήματα που δημιουργούνται από τις αυξήσεις, στο τέλος κρουαζιέρας, ISPS και τελών των Λιμενικών Ταμείων και των Οργανισμών Λιμένων. Το βασικό επιχείρημα που ανέπτυξαν οι άνθρωποι της ναυτιλίας προς την κυβέρνηση ήταν αποκαλυπτικό: «Το τέλος κρουαζιέρας που επέβαλε αιφνιδιαστικά η κυβέρνηση, δεν θα εισφέρει στον κρατικό προϋπολογισμό 52 εκατομμύρια ευρώ, αλλά θα υπερβεί τα 100 εκατομμύρια ευρώ».
Ακόμη, επισήμαναν: «Το τέλος ISPS, που είναι για την ασφάλεια των λιμένων, αυξήθηκε από 1 ευρώ σε 2,5 ευρώ, επίσης και οι αυξήσεις που αποφάσισαν για τα Λιμενικά Τέλη, τα Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία και οι Οργανισμοί Λιμένων, θα έχει ως αποτέλεσμα, οι επιβάτες της κρουαζιέρας να επιβαρυνθούν επιπλέον με ένα 18% με 20%. Αυτό σημαίνει ότι για μια κρουαζιέρα που σήμερα πληρώνει 1.000 ευρώ, θα πληρώσει επιπλέον 180 ευρώ ή ακόμη και 200 ευρώ».
Η Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας, σε επικοινωνία που είχαν με τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστο Στυλιανίδη, μετέφεραν την αγωνία τους, αλλά και τους φόβους τους, ότι τα γεγονότα στη Μέση Ανατολή, σε συνδυασμό με τις αυξήσεις στα τρία τέλη θα αποθαρρύνουν τους τουρίστες να προτιμήσουν τις κρουαζιέρες από την Ελλάδα.