Αλλαγές αναμένονται σε νηπιαγωγεία και δημοτικά στην παράλληλη στήριξη μαθητών αν υιοθετηθούν όσα τεκμηριώνει και προτείνει η έκθεση της Αρχής Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε.).
Η έκθεση προτείνει την προληπτική εφαρμογή εκπαιδευτικών παρεμβάσεων στο Νηπιαγωγείο με ειδική παράλληλη στήριξη στους μαθητές που ενδέχεται να αντιμετωπίσουν δυσκολίες στην Α’ τάξη του Δημοτικού.
Σύμφωνα με σχετική πρόταση της έκθεσης οι Νηπιαγωγοί θα καλούνται τον Μάρτιο μήνα από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης να αποστείλουν ονόματα νηπίων που θεωρούν ότι ενδέχεται να αντιμετωπίζουν δυσκολίες σε τομείς που είναι σημαντικοί για την ανταπόκριση τους στις απαιτήσεις της Α’ τάξης Δημοτικού, ενώ τριμελής επιτροπή με σχετικές διαδικασίες και κατάλληλα εργαλεία και κριτήρια θα εξετάζει τις προτεινόμενες περιπτώσεις.
Η απόφαση της επιτροπής προτείνεται να είναι δεσμευτική και να μην υπόκειται στη συγκατάθεση των γονέων. Όπως αναφέρεται στην έκθεση:
«Οι γονείς, επειδή κατά κανόνα δεν διαθέτουν τις επιστημονικές γνώσεις και δεν έχουν ως μέτρο σύγκρισης συνομηλίκους, δύσκολα αποδέχονται τέτοιες αποφάσεις.
Ωστόσο, στη συνέχεια, σε επόμενες τάξεις, όταν καθίστανται εμφανείς οι μαθησιακές δυσχέρειες, οι ίδιοι αιτούνται εκ των υστέρων την παροχή εξειδικευμένης υποστήριξης των παιδιών τους».