Αρχική Business Τι συμβαίνει αυτό το καλοκαίρι με τον τουρισμό στις Κυκλάδες; | Γιατί...

Τι συμβαίνει αυτό το καλοκαίρι με τον τουρισμό στις Κυκλάδες; | Γιατί υποχωρούν Μύκονος και Σαντορίνη

25

Τα επίσημα στοιχεία του ΙΝΣΕΤΕ για τον Μάιο αποκαλύπτουν άνοδο στις διεθνείς αεροπορικές αφίξεις κατά 13,3%, σε σχέση με τον ίδιο μήνα πέρυσι και παρόμοια εικόνα αναμένεται και για τον Ιούνιο.

Οι οδικές αφίξεις σημείωσαν σημαντική αύξηση κατά 37,7%. Από την αρχή του έτους μέχρι και το τέλος Μαΐου, μόνο οι Κυκλάδες κατέγραψαν μικρή μείωση (-3,1%) αφίξεων σε σύγκριση με το πεντάμηνο του ’23, ενώ όλοι οι άλλοι τουριστικοί προορισμοί είχαν άνοδο.

Η ελληνική τουριστική αγορά μοιάζει να κινείται σε δύο ταχύτητες, με τα ξενοδοχεία που διατήρησαν τιμές και ποιότητα να παρουσιάζουν υψηλές πληρότητες, ενώ όσα αύξησαν τιμές έχουν κενά στις κρατήσεις τους. Στους δύο κύριους προορισμούς των Κυκλάδων, Μύκονο και Σαντορίνη, ενώ η αριθμητική μείωση των τουριστών δεν είναι μεγάλη, οι ξενοδόχοι αλλά και οι επιχειρηματίες εστίασης και εμπορίου γκρινιάζουν.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ΙΝΣΕΤΕ, παρατηρείται μια συνεχής αύξηση της προσφοράς καταλυμάτων που αντικατοπτρίζει τη δυναμική ανάπτυξης του κλάδου της βραχυχρόνιας μίσθωσης. Από τον Ιανουάριο, που ο αριθμός των καταλυμάτων τύπου AirBnB ήταν  190.000 χιλ. καταγράφεται συνεχώς αύξηση, που έφτασε το Μάιο σε 218.000 και άνοδο 11%. Υπολογίζεται ότι η αύξηση αυτή από τις αρχές του έτους έφερε 85.000 περισσότερες κλίνες, σε σχέση με πέρυσι.

Τι συμβαίνει;

Ο Μιχάλης Βαμιεδάκης, σύμβουλος ανάπτυξης του Danaos Travel και πρόεδρος Ελλάδος και διευθύνων σύμβουλος των Allsun Hotels μιλώντας στο NEWS 24/7, εξηγεί ότι αυτό το οποίο παρατηρούμε για τους δύο επόμενους μήνες της υψηλής περιόδου, είναι ότι μετά το Ιούνιο και μετά τη λήξη των εκπτώσεων που ίσχυαν για τις προκρατήσεις υπάρχει μία επιβράδυνση της ροής των κρατήσεων.

«Αυτό οφείλεται σε δύο λόγους. Ο πρώτος είναι ότι οι τιμές ανέβηκαν μετά τη λήξη των προ κρατήσεων και ο δεύτερος διότι υπάρχει μία κόπωση στην ευρωπαϊκή αγορά, μετά από την ορμή που είχε δημιουργήσει η στέρηση των διακοπών λόγω κορωνοϊού. Υπάρχει ακόμη η επίπτωση της οικονομικής κρίσης που αντιμετωπίζει η μεσαία τάξη της Ευρώπης».

Εξηγώντας την πορεία του τουρισμού των προηγούμενων μηνών ο κ. Βαμιεδάκης υποστηρίζει: «Ο λόγος που ο Μάιος και ο Ιούνιος κινήθηκαν καλύτερα από ό,τι φαίνεται να κινείται ο Ιούλιος και ο Αύγουστος είναι ξεκάθαρα οι απόλυτες τιμές οι οποίες είναι κατά πολύ αυξημένες τους επόμενους δυο μήνες. Οπότε ο κόσμος δε βλέπει το λόγο να πληρώσει τα διπλάσια και τριπλάσια για το ίδιο προϊόν και να κάνει διακοπές τον Ιούλιο και τον Αύγουστο ενώ μπορεί να το κάνει τον Μάιο και τον Ιούνιο. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα αυτή τη στιγμή να υπάρχουν πολύ μεγάλες προσφορές από ξενοδοχεία για τους επόμενους δύο μήνες, οι οποίες φτάνουν και το 30% σε πολλές περιπτώσεις».

Για την κατάσταση στα νησιά όπως η Σαντορίνη και η Μύκονος, ο κ. Βαμιεδάκης εξηγεί ότι είναι ακόμα πιο προβληματική.

«Τα ξενοδοχεία σε αυτούς τους προορισμούς είχαν αυξήσει κατά πολύ τις τιμές φτάνοντας σε ένα σημείο οριακής ανταγωνιστικότητας, με αποτέλεσμα ο κόσμος να μην είναι διατεθειμένος να δώσει τόσο υψηλό αντίτιμο.

Η κίνηση λοιπόν στα ξενοδοχεία μειώθηκε και πλέον αναγκάζονται και αυτά να κάνουν ειδικές προσφορές».

Δεν είναι βόλτα

Η κ. Στέλλα Τσαντήλα συνιδρύτρια της εταιρείας INcrementUM που εξειδικεύεται στις ηλεκτρονικές ξενοδοχειακές πωλήσεις, μιλώντας στο NEWS 24/7 κάνει λόγο για μια αμφιλεγόμενη τουριστική σεζόν.

«Από το ιντερνετικό μετερίζι και διαχειριζόμενοι πολλά και διαφορετικά ξενοδοχεία στις online πωλήσεις, σε πάνω από 20 προορισμούς στην Ελλάδα, βλέπουμε σφαιρικά τα πράγματα αλλά εντοπίζουμε ωστόσο κάποιες «κοινές» τάσεις, ανεξαρτήτως περιοχής, αστεριών και δυναμικότητας σχετικά με το πώς βαδίζει η σεζόν. Στα θετικά είναι ότι η Αθήνα δείχνει να παίρνει το μερίδιο που χάνουν οι Κυκλάδες.

Το island hopping «φρενάρει» και οι επισκέπτες παραμένουν στην πρωτεύουσα χωρίς να προσθέτουν επιπλέον σταθμό τα γύρω νησιά, όπως άλλα χρόνια. Η μέση διαμονή ανέβηκε στο 2,1 από το 1,5 ημέρες.

Όπως υποστηρίζει η κ. Τσαντήλα, Μύκονος και Σαντορίνη είναι πίσω περίπου 25%.

«Υπάρχουν όμως διακυμάνσεις. Για παράδειγμα: ο Ιούνιος φαίνεται να κλείνει με θετικό πρόσημο για αρκετούς. Αυτό οφείλεται κυρίως σε γενναίες εκπτώσεις και προσφορές που δεν μας έχουν συνηθίσει αυτά τα νησιά. Οι Αμερικάνοι έχουν αισθητή μείωση οι οποίοι κατά τα φαινόμενα γυρίζουν την πλάτη τους στα νησιά αυτά, επιλέγουν Κυκλάδες με ανερχόμενη τάση τη Νάξο και την Πάρο».

deya-parou

criosparos

bluestarferries

goldenstarferries

jmconstructions