Αρχική Travel Τα κρουαζιερόπλοια αφήνουν την Ευρώπη | Συνεχόμενη πτώση στη Μεσόγειο

Τα κρουαζιερόπλοια αφήνουν την Ευρώπη | Συνεχόμενη πτώση στη Μεσόγειο

73
ΛΙΜΑΝΙ ΠΕΙΡΑΙΩΣ

Οι ταξιδιώτες ξανασκέφτονται τα όνειρα για μια κρουαζιέρα στην Ευρώπη γράφει το Bloomberg. Aντί να επεκταθούν στην υπερπλήρη ευρωπαϊκή αγορά, οι εταιρείες κρουαζιέρας διαφοροποιούν τις επιλογές τους και δημιουργούν νέα αξιοθέατα στη φιλόξενη Καραϊβική.

Οι αφίξεις σε λιμάνια στην Καραϊβική φέτος θα είναι στο ίδιο επίπεδο με αυτές στην Ευρώπη. Μόλις πριν από τρία χρόνια, τα ευρωπαϊκά λιμάνια είχαν 7.000 περισσότερες από την Καραϊβική.

Τα αρνητικά στην Ευρώπη

Στη Βαρκελώνη, οι αποβιβαζόμενοι επιβάτες κρουαζιερόπλοιων βρέθηκαν αντιμέτωποι με θυμωμένους ντόπιους που τους εκτόξευσαν νερό με νεροπίστολα.

Η Ιταλία απαγόρευσε τα μεγάλα πλοία στη Βενετία για να εκτονώσει την αυξανόμενη αντίδραση στους μεγάλους αριθμούς επισκεπτών.

Η Κροατία περιορίζει τις στάσεις κρουαζιέρας στο Ντουμπρόβνικ, όπου η ιστορική παλιά πόλη μοιάζει πολιορκημένη από τους θαυμαστές του Game of Thrones.

Η Ελλάδα αύξησε το τέλος κρουαζιέρας σε δημοφιλή νησιά έχοντας να αντιμετωπίσει τεράστιες αφίξεις τουριστών που κάνουν ουρές για selfie μπροστά στις μπλε στέγες της Σαντορίνης.

Οι εταιρείες κρουαζιέρας δηλώνουν επιφυλακτικές για την απώθησή τους από την Ευρώπη και είναι έτοιμες να δράσουν για να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα.

«Δεν είμαστε σε καμία περίπτωση στρουθοκάμηλοι που βάζουμε το κεφάλι μας στην άμμο», είπε σε συνέντευξή του ο Jason Liberty, διευθύνων σύμβουλος της Royal Caribbean. Η εταιρεία γνωρίζει «πολύ καλά» την εχθρότητα απέναντι στην κρουαζιέρα στην Ευρώπη «και προσπαθούμε να είμαστε μέρος της λύσης».

Η Καραϊβική

Έχοντας επενδύσει πάνω από ένα δισεκατομμύριο δολάρια για την ανάπτυξη ιδιωτικών νησιών και παραλιών σε ηλιόλουστα μέρη όπως το Μεξικό, οι Μπαχάμες και η Δομινικανή Δημοκρατία και κατασκευάζοντας μεγαλύτερα πλοία με ανέσεις όπως τοίχους αναρρίχησης και πίστες καρτ, υπήρξε –μ’ αυτόν τον τρόπο- συμβολή για να έσοδα 33% υψηλότερα από αυτά προ πανδημίας.

Μέχρι στιγμής φέτος, 16% περισσότερα πλοία έχουν καταπλεύσει σε λιμάνια της Καραϊβικής από ό,τι το 2023, σύμφωνα με στοιχεία που συγκέντρωσε το Bloomberg.

Παρά το γεγονός ότι η Μεσόγειος ξεχειλίζει από κρουαζιερόπλοια, οι αφίξεις σε λιμάνια είναι 2% λιγότερες φέτος – τρίτη συνεχόμενη πτώση – καθώς οι εταιρείες κρατούν τα πλοία στη θάλασσα περισσότερο, αποφεύγοντας τα ευρωπαϊκά πολυσύχναστα λιμάνια.

bluestarferries