Ο Κρατικός Αερολιμένας Πάρου, ξεκίνησε να λειτουργεί στις 5 Οκτωβρίου 1982, σε χώρο που παραχώρησε ο Νικόλαος Παντελαίος.
Το 1985 ο διάδρομος ασφαλτοστρώθηκε, ενώ το 1987 προστέθηκε ένας επιπλέον όροφος στο κτήριο του αεροσταθμού. Επίσης, την ίδια χρονιά το κτήριο ανακαινίσθηκε για να στεγάσει την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και μετεωρολογικό σταθμό της Εθνικής Μετεωρολογικής Υπηρεσίας, ενώ το 1989 ο αερολιμένας έγινε κρατικός.
Ο αερολιμένας ξεκίνησε τη λειτουργία του ως κοινοτικός και διέθετε ένα χωμάτινο διάδρομο και ένα μικρό κτήριο εμβαδού 80 τ.μ..
Το ξεκίνημα
Όλα ξεκίνησαν το 1979 που πρόεδρος της Κοινότητας ήταν ο γιατρός Ευθύµιος Κεµπάµπης, ο οποίος έκανε µία συγκέντρωση πολιτών και φορέων στην ταβέρνα του «Μπακαλιάρου».
Στη συνάντηση έγινε έκκληση να μαζευτούν χρήματα για την κατασκευή του αεροδροµίου. Το χρηματικό ποσό που συγκεντρώθηκε στη συνάντηση των πολιτών στην ταβέρνα του «Μπακαλιάρου» ήτα 2,5 εκατομμύρια δραχμές.
Ο Ευθ. Κεµπάµπης µαζί µε το ποσό εξασφάλισε ακόμα και άλλα 100 στρ. γης από τον Παντελαίο. Στη συνέχεια μαζί µε τους άλλους 7 Κοινοτάρχες της Πάρου και τους μακαρίτες, Κυλάκο και τον Κονδύλη (ο τελευταίος ήταν σύµβουλος του Παντελαίου για το τότε υπουργείο Συντονισμού, απευθύνθηκαν στον Κυκλαδίτη υφυπουργό Συντονισµού , Γιάννη Παλαιοκρασσά.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ τοπικού δημοσιογράφου to 2012, που σήμερα είναι στο δυναμικό του Parostpday.gr «ο τελευταίος ήταν πρόθυµος να βοηθήσει και προσπάθησε µε κάθε τρόπο για την κατασκευή του αεροδροµίου. Ο πρωθυπουργός όµως, αείµνηστος Κων/νος Καραµανλής, ήταν ανένδοτος να µην προχωρήσει το έργο, καθώς είχε πάρει απόφαση να µην κατασκευάζονται πλέον µικρά αεροδρόµια.
Όσοι έζησαν από κοντά τα γεγονότα της εποχής και βρίσκονται εν ζωή, έχουν να εξιστορήσουν πολλές ιστορίες για την πίεση που ασκήθηκε για να γίνει το αεροδρόµιο της Πάρου. Η πίεση άλλοτε ήταν πολιτική, άλλοτε µε πολλά παρακάλια, άλλοτε ψηφοθηρική και άλλοτε µικροπολιτική. Υπήρχε όµως και µία µεγάλη πραγµατικότητα, που δεν ήταν τίποτα άλλο από τα 375 συνολικά στρέµµατα γης και τα «ζεστά» για εκείνη την εποχή χρήµατα των 2,5 εκατοµµυρίων δραχµών.
Έτσι, ήρθε η ΜΟΜΑ στο νησί µας µε τον µηχανικό Πεταλά και άρχισαν οι εργασίες. Ο µηχανικός ήταν ευχαριστηµένος διότι λόγω των δύο λόφων της περιοχής, έβλεπε ότι η συγκεκριµένη τοποθεσία ήταν τέλεια για το αεροδρόµιο. Το αρχικό Κοινοτικό αεροδρόµιο εγκαινιάσθηκε από τον Γ. Παλαιοκρασσά. Τότε, µέσα σε σφοδρές πολιτικές συγκρούσεις (λίγο πριν τις εκλογές του 1981, που το ΠΑΣΟΚ ανέβηκε για πρώτη φορά στην εξουσία), ο Κεµπάµπης έκανε τον Παλαιοκρασσά επίτιµο δηµότη Πάρου. Την ίδια χρονιά τελείωσε και ο διάδροµος απο/προσγειώσεων, µήκους 780 µέτρων.
Στις 5 Μαΐου 1982 η τότε Νοµάρχης Κυκλάδων, Ελ. Παπαζώη, συζήτησε µε τον Ευθ. Κεµπάµπη και αποφάσισαν από κοινού τα εγκαίνια του Κοινοτικού αεροδροµίου να πραγµατοποιηθούν στις 5 Οκτωβρίου 1982».