Αρχική Business Έτοιμο φαγητό από σούπερ μάρκετ και take away | Η «μάχη» της...

Έτοιμο φαγητό από σούπερ μάρκετ και take away | Η «μάχη» της Πάρου

Οι μεγάλοι όμιλοι σούπερ μάρκετ έχουν βάλει στο επίκεντρο της αναπτυξιακής τους πολιτικής τα νησιά. Από την άλλη οι τουρίστες προκειμένου να κόψουν απ’ όπου μπορούν τα έξοδα για τις διακοπές τους έχουν γίνει οι νούμερο ένα πελάτες στα έτοιμα φαγητά των σούπερ μάρκετ.

Είναι χαρακτηριστικό ότι μεγάλα καταστήματα σούπερ μάρκετ στην Πάρο φέτος έκαναν «γωνιές» εντός του χώρου τους και πωλούν έτοιμα φαγητά ή ακόμα και τυρόπιτες, λουκανικόπιτες κλπ δηλαδή είδη που ήταν αποκλειστικό προνόμιο φούρνων και μικροκαταστημάτων με σνακ και καφέδες.

Η «μάχη» της Πάρου

Η μεγάλη χαμένη είναι ολοφάνερο ότι είναι η εστίαση από τη στιγμή που η σύγκριση τιμών για τους τουρίστες μεταξύ παραδοσιακών καταστημάτων εστίασης και σούπερ μάρκετ σε ομοειδή προϊόντα είναι με διαφορά υπέρ των δεύτερων, αφού για κάποιον που θέλει να κάνει τουρισμό είναι οικονομικότερη η επιλογή της κατανάλωσης εντός των καταλυμάτων ή του γρήγορου φαγητού στο χέρι, το γνωστό take away. Είναι χαρακτηριστικό ότι τα περισσότερα σούπερ μάρκετ στην Πάρο πωλούν έτοιμο φαγητό σε τιμές που πωλούσαν προ 2-3 ετών τα καταστήματα εστίασης για take away!

Όπως σημειώνει ο κ. Γιάννης Παπαδόπουλος, επιχειρηματίας και πρόεδρος του Σωματείου Μαζικής Εστίασης Νάξου και Μικρών Κυκλάδων «Φιλοξενία»:

«Υπάρχει μια τεράστια αύξηση των πωλήσεων take away, δηλαδή φαγητό στο πακέτο, και την ίδια ώρα υπάρχει μεγάλη μείωση στο “καθιστικό”, στην κατανάλωση στο μαγαζί. Από εκεί που τέτοια εποχή είχαμε δύο και τρεις φορές ανακύκλωση του κόσμου στα καταστήματα, φέτος δεν έχουμε γεμίσει ούτε μία φορά το σύνολο των καθισμάτων. Δηλαδή ενώ είμαστε στην κορύφωση της σεζόν, δεν καταγράφεται καν πληρότητα 100% πουθενά. Και αυτό που λέω δεν αφορά μόνο τη Νάξο, αλλά θα έλεγα παντού το νότιο Αιγαίο. Γενικά, θα έλεγα πως υπάρχει μία μείωση τζίρου, από τόπο σε τόπο είναι διαφορετική, αλλά κυμαίνεται από 20% ως 40%».

Η επέκταση του δικτύου καταστημάτων, είτε ιδιόκτητων είτε μέσω δικαιόχρησης (franchise), αποτελεί προτεραιότητα και για την ΑΒ Βασιλόπουλος, όπως εξηγεί ο κ. Λαβίδας:

ΝΙΚΟΣ ΛΑΒΙΔΑΣ

«Σε γενικές γραμμές κάνουμε πολύ προσεκτικές κινήσεις στην επέκτασή μας. Τα τουριστικά έσοδα, όμως, δεν μπορείς να τα αγνοήσεις, ιδίως καθώς είναι πρόσθετα έσοδα για εμάς. Επομένως, ανοίξαμε τώρα το κατάστημα στην Πάρο (…)».

Ο εποχικός τζίρος, δε, είναι τέτοιος που ξεπερνά κάθε δισταγμό για το ότι το κατάστημα ουσιαστικά για ένα 6μηνο θα έχει λιγοστή κίνηση…

«Κάνει τον τζίρο ολόκληρου έτους μέσα σε 5-6 μήνες. Οπότε αυτό δεν είναι τόσο πρόβλημα. Το μεγάλο πρόβλημα έγκειται στην αδυναμία εξεύρεσης προσωπικού. Ντόπιους βρίσκουμε λίγους και αναγκαστικά φέρνουμε υπαλλήλους από άλλα καταστήματά μας. Για παράδειγμα, στην Πάρο έχουμε βρει μόνο δύο ντόπιους από σύνολο είκοσι. Τους υπόλοιπους τους στείλαμε από άλλα καταστήματα, οπότε τους νοικιάσαμε δωμάτια μέχρι τελικά να στελεχωθεί το μαγαζί όπως πρέπει. Αυτό όμως σημαίνει και πάλι μεγάλο κόστος λειτουργίας. Και πάλι όμως δεν μπορείς να παραβλέψεις μια τέτοια αγορά και τους τζίρους που θα σου φέρει», εξηγεί ο κ. Λαβίδας.

bluestarferries